#ячитаю “Бригантину” Олеся Гончара

Сьогодні 3 квітня 2018 року виповнюється 100 років від дня народження Олеся Гончара. Впевнена, це ім’я відоме всім, і відомо наскільки це велична і могутня постать в нашій історії, в історії нашої літератури та культури. Я пишаюся тим, що наша бібліотека з 1997 року носить його ім’я, і сам Олесь Гончар особисто долучився до її будівництва та діяльності, користувався нашими фондами, зустрічався з читачами.

У різні роки свого життя я прочитала багато творів Олеся Терентійовича, деякі двічі й тричі. Його творчість залишила незабутній слід у моїй душі. Але сьогодні хочу розповісти про повість “Бригантина”. Вона створена на матеріалах нашого Таврійського краю. Вивчаючи за депутатським завданням обставини в так званих «спецшколах», Олесь Гончар зібрав матеріал для цієї повісті.

Мабуть, немає родини, де б у тій чи іншій мірі не поставала одвічна проблема виховання – проблема “батьків і дітей”…

Чому дорослим часто так важко з підлітками, у яких на все свій погляд, своє розуміння добра і зла, честі й безчестя?

Про це повість Олеся Гончара “Бригантина”.

Коли я, будучи дівчинкою шкільного віку, вперше прочитала цю повість, вона мені дуже сподобалась. Моя уява робила нас із Порфиром Кульбакою друзями. Ми разом грали і фантазували, бешкетували і заповзято боролися з браконьєрами, пізнавали і підкорювали світ.  Уже дорослою людиною, я знову прочитала повість, і вона викликала бурю емоцій у моїй душі. Тепер я розумію, як же ж важко жити хлопцеві без батька, як же хочеться знати його, рідного…, як часом болять йому мамині сльози…

index

А ще, читаючи, я мала змогу поринути у дитинство, згадати щасливі моменти цієї прекрасної і безтурботної пори свого життя.

Останній раз я читала повість, що вийшла друком у 2008 році у  видавництві «Веселка», ілюстрації до якої виконала художниця Катерина Штанко. Гарна обкладинка, багато  малюнків, з яких постають герої повісті. Прекрасна книга, в якій поєдналися високохудожнє слово нашого класика і поетична палітра художниці.

indexо

Олесь Гончар володіє свідомістю читача як письменник високого авторитету. У його творах поєднуються романтизм і реалізм. Вони надихають на любов до рідного краю, на філософське осмислення свого життя, наповнюють його прекрасним. У фондах нашої книгозбірні багато творів Олеся Гончара, це і повне видання творів, і окремі збірки, і його щоденники … Долучайтесь до творчості цього видатного Майстра слова. Він завжди сучасний. Йому всього 100 років.

Залишити коментар